På sjukan!

Ja idag va de dags igen att styra Rut mot Uddevalla sjukhus igen...
Och den dumma strålskyddsutbildningen dunkade i huvudet.... FARLIG STrålning...
men men de man inte dör av...
och känner faktiskt att bilderna inte visar någon mer sten, känner de liksom på mig....kanske borde ta ett urinprov för att försäkra mig att jag verkligen har rätt!
Men kom dit och möttes av en jätte trevlig röntgensjuksköterska vid namn Karin...  och en lite osäkrare student... Som självklart skulle försöka sticka MIG... ville ju helst inte detta men va ska man säga liksom.. vet ju själv hur de är att vara student och ha student... men hon bangade som tur var när hon såg mina armar.. =)
Sen började plåtningen... "korsetten" på och kontrasten in.... och där låg jag och bara ville sova... minns inte när jag ställde klockan sist...
sen efter ett tag så kom den återkommande frågan
- du är väl inte gravid?
-nä inte va jag vet..
- ok, skulle ju egentligen frågat den frågan tidigare, ja du är ju i den åldern menar jag..
åhh tänkte jag detta skulle Niclas ha hört :P
Tog ju nnåågra bilder kan man ju säga...
-och nu kan du krysta och hållan andan..
för de första vet jag knappt hur man krystar och för det andra hur gör man de samtidigt??
Nu hoppas jag bara att allt ser bra ut och den lilla stenen har kommit ut den naturliga vägen!

RSS 2.0