stavarnas dag!

Gick upp lite för sent för att ta en löprunda, (vill inte springa när de är för mycket folk ute) så kanske tar en löprunda när mörkret börjar falla..
Iaf!
När jag kommer ut på min power walk som de så fint heter... (vill mer se de som en tävlig, liksom köra om så många som möjligt) så möts jag av ett hav eller kanske mer vågor av stora gäng stavtanter...
Japp sådana gäng där bara stavägare får vara med..
sådana gäng som inte höjer sina stavar mer än va jag höjer mina armar...
sådana gäng där man tjötar så mycket så man inte märker att folk vill förbi, för de vore ju dumt att säga att de power walkar.. och när de ä ser en, ja då vet dom inte riktigt hur de ska göra, för de måste ju gå på rad!!!
Så när stavgängen gått sina 2 km så blir man iaf av med de stora gängen, liksom lättare att köra om en ensam stavis...
Så där gick jag och nynnande på en ny låt...
ja de är stavarnas dag, stavarnas dag , ja stvarnas dag, svarnas dag, ja de är stavarnas fel!
och melodin va ingen mindre än vår egna grå man Hendrik Dorsin och grotesko Bögarnas fel..

RSS 2.0