Prickfri

Ja idag va de dags att besikta bilen... ja si så här 5 dagar jag skulle få körförbud!
Men men bättre sent än för sent som jag brukar säga...
Varför blir man så himla konstig när vi kvinnor kommer till att besikta bilen? Varför åker vi inte bara dit i söndriga mysbyxor och otvättat hår? Nä man ska sminka sig och gärna se så oskyldig ut som möjligt...
Bilen ska tydligen tvättat och städas.. ....
ja jag slängde väl upp alla grejer som legat i bilen i lägenheten så nu ligger de här och skräpar... en solstol, en tavallist, en torkagolvet pinne och sopborste och skyffel, smart ett rutskydd ja ett sånt man ligger mot sol och frost...
Sen bar det iväg till Shell för tvätt.. Avfettning och spolarvätska skulle de också tydligen vara...
Men hon blev ren... väldigt fin i mina ögon faktiskt...
fan nu är jag smuttsig också...
Bara inte besiktiningsmannen ser denna lilla fläck på strumpbyxorna.. och fan va skena mina stövlar är...
Är det inte lite töntigt att komma med en precis nytvättad bil till besikningen?
Lite så som... "ser du inte va fin hon är på ytan hon är säkert lika fin på på insidan..."
-Oj xenonljus...
Jajamensan vetdu fint ska de va på gamla rutan! och så är de ju kul att impa på besiktiningsmannen..
Sen blev han även ipmad av att de va turbo.. de va nästan som om den lilla Tabita kom frma i mig
"jau, både xenon och turbo, de trodde du inte om mig vetdu"
Tillsist Va vi klara... han va så snäll...
en fjäder/fjädring som behöver bytas men har man världens bästa pojkvän så är det snart fixat!
Bäst med dagen va att Rut blev ren!

RSS 2.0