så jävla befriande

Fick boken Avig Maria av Emma i julklapp och idag har jag börjat läsa den...
rekommenderar starkt, läser och läser och vill inte bli störd.. sen som läste jag en del i boken... Fick läsa den om och om igen... den träffade mig i hjärtat!

8 september
Idag sa jag de högt
Jag behöver ingen annan för att bli hel. Om jag väljer att ha en relation med dig nu så är det för att jag vill att vi går bredvid varandra. Och jag känner det så tydligt i min kropp. Jag är inte längre rädd för att vara ensam. Inte rädd alls. Jag klarar mig. det är så jävla brefriande. En sådan skillnad.
Förstår nog precis va hon menar!
Jag kan vara ensam, inte rädd för det alls, jag är stark. (visst att jag letade, och fann kärleken men jag är/var inte rädd för att vara ensam). Vi är två inte en, jag är jag och du är du och vi går bredvid varandra!
och jag förstår hennes känsla "så jävla befriande" den känslan kom till mig för några år sen, jag va så glad så lycklig, känslan "så jävla befriande" kommer jag aldrig släppa!
jag klarar mig själv, jag är inte rädd!

RSS 2.0