värme i hjärtat

Gick på semester igår kväll..
sista arbetspasset eller arbetspassen har vart förjävliga rent ut sagt, massor att göra hela tiden.
Men så igår fick jag höra av en anhörig att
"du är den bästa sjuksköterskan jag har träffat på alla dessa veckor" och så började hon gråta.
blev alldeles rörd, började nästan också att gräta.. sånt gör så himla mycket för ens själ, när de är förjävligt med arbetet och man känner att man inte har den tid som behövs för alla så är de så himla skönt att hära sådana ord..
och när jag hade bytt om och skulle gå ut genom dörren sitter de ett gäng anhöriga och pratar i soffan, vi säger hej då och så hör jag de prata med varandra
"Sara, hon är så snäll och trevlig"
gud va de värmde i hjärtat för jag tycker så himla mycket om de också! 
Så nu sitter jag här på min första semester dag och bara gör ingenting!

RSS 2.0