Sug i fotbollstarmen

Sådanahäringa fina dagar så suger de allt i fotbollstarmen lite extra mycket och speciellt efter att jag faktiskt spelade fotbollsmatch i tisdags.
DM om jag får skryta...
Vara Sk damer behövde en kona som stod i mål och kunde ju inte göra något annat än att ställa upp för dessa härliga tjejer..
Senast jag rörde en boll va i vintras, inomhus i töreboda tror jag att de va.. Älskar ju inomhusfotboll, går ju lite snabbare då!
Men iaf i Måndags, Va livrädd när vi spelade mot Mariestads div 2 lag... Stod där mellan stolparna och tänkte "håller jag nollan i 10 min är jag nöjd" 10 min blev 15 min, 15 blev till 20, efter det så kom den där hemska hörnan... ja men va gjorde väl de, VI hade ju redan gjort 2 mål på dom!
Stod där i solen och njöt, nej inte av solen utan på den fina fotbollen...
"fasen de är ju ett nöje att spela med dessa tjejer" men sa de inte att Mariestad va skit bra och vi såg detta lite som en träningsmatch? Så bra är de väl ändå inte? 2-1 till Vara i paus...
Nu kunde jag ju inte tänka "att hålla nollan" utan nu började jag räkna ner, eller ja räkna minutrarna som vi hade haft ledningen i matchen! ja eftersom 45 redan gått så kan de ju inte bli mindre än hälften iaf! =) I alla fall, 45 min blev till 90 min, Vi vann... Kan väl inte skryta med mina målvaktsskills, men kul va de och rörde bollen några gånger iaf! (ja och några av VARAs tjejer räddade ju bollen på mållinjen också så tar faktiskt inte åt mig så mycket av vinsten men ja kul att vara med!)
Men så satt jag här igår och blev förbaskat sugen på att börja träna fotboll igen, inte för att jag är så sugen på att ta någons plats i ett lag men va med att träna, gemenskapen...
Så letade upp några lag kring Kungsbacka som jag skulle kunna tänka mig (själva kungsbacka laget va lite för seriösa för min smak) ja man är ju inte ung längre och kan lägga all sin fritid på denna sport, sen så är ju de så att jag jobbar 12 mil bort så kan ju inte träna varje dag...
Så nu när jag flyttar tänkte jag att jag skulle gå på spaningsjakt om de skulle kunna vara något för mig...

RSS 2.0