Våran trädgård!

I söndags va conny och Marianne här och hjälpte till i trädgården.. Hade väl tänkt lägga den på is i början men när Conny rensade bort alla maskrosor, klippte gräste och sådde nytt gräs så kom liksom inspirationen!
Och när Marianne även började rensa lite smått mellan plattorna i framför dörren så va de kört... Jag och Niclas tog tag och drog upp allt framför dörren, ink. de fula överväxta rabatterna framför huset.. och så tog Niclas tag i spaden och sa "nä nu gräver jag upp skiten och så lägger vi sten!" och så fick de bli!
Igår blev de ju så himla fint väder så vi åkte iväg till Särö trädgård för att köpa växter till blomlådorna, jag fick sått och blev så där nöjd, men avslutade iaf kvällen med att rensa mellan plattorna i "trädgården"  kan ju hålla med grannen som va så förtvivlad öer de förra ägarnas trädgårdsintresse som va lika med obefintligt... Ja därav alla maskrosor och att de faktiskt är eller jag menar va mer gräs mellan plattorna än på själva gräsmattan.. grannen berättade även att de va så illa att de va några kompisar till dom som fick komma till undsättning när de inte såg ut för de meterlånga gräset!
idag va hon mäkta impad av oss iaf, att vi hunnit så långt redan och då hade jag inte börjat med stenläggningen än!
Lär ju vara hennes favisar iaf! Påtal om favoriter, vi har några som gillar oss på våningen över också, två adopterade (eller ja tror de iaf, eller de har ju inte med saken att göra men de är väldigt söta) hon sitter på balkongen och pratar barnprogram med oss och storebror hade tagit (baddaren, heter första simmärket så?) iaf så va de av guld och man fick de om man gjorde som fröken sa!
Idag Gick jag upp när Niclas åkte och började fixa... Iväg till Säröträdgård och köpte mer blommor och jordgubbsplantor som jag snabbt och lätt fick ner i rabatterna!
Efter det började jag med stenläggningen... Shit va jobbigt de va... bärt 160 kg sten idag men blev mäkte nöjd!
Ikväll ska gardinerna upp och i morgon blir de lampletning på Ullared!

RSS 2.0