träningens mening?

en kompis tilll mig skrev för några dagar sen
" alla blir så himla smala, och här sitter jag och äter godis. Måste ta tag i det här nu börja träna som alla andra"
Och jag svarade 
- men se på mig liksom! man är ju den man är! och va gör egentligen 5 kg?
Hon höll ju helt klart med...
Och visst jag vet att jag måste gå ner i vikt, och att jag mår bättre av de... Men just nu orkar jag inte! är nere i en down period och prioriterar mitt fredagsmys...
Men så va jag på en föreläsning igår, den bästa föreläsningenjag någonsin vart på! 
De va en sjukhuspräst! Vilken underbar människa!
och han tog fram ett citat ur en bok. ur boken Dödens barnmorskor...
Och nu tror alla att boken handlar om tråkigheter på BB, men ni kan ju läsa titeln en gång till...
" Några ägnar timmar varje dag åt att bygga upp sin kropp. Men om man frågar de vad de ska med kroppen till skulle de inte kunna svara"
Hur tolkar jag nu detta, jo visst jag tycker absolut inte de är fel att träna och ta hand om sig och syftet är att nå gott i sitt inre. Jag tror träning har gått till överdrift.. Som Katarina Zytomierska uttalande. Denna kvinnan som uppenbarligen inte va tillräckligt smal för att ta tränat i så många år, kanske inte tränade för att se ut som en pinne eller en kroppsbyggare utan kanske "bara" mådde bra av de......
 

RSS 2.0