jävligt besviken!

Jävligt besviken faktiskt, irriterad och upprörd, över pengar.. skäms att det är över pengar men tar faktiskt illa vid..
Kommer inte kunna somna.!
Fick veta min löneförhöjning så här på morgonkvisten... rent ut sagt jävligt besviken..
Tyvärr fick väl personen som berättade de för mig veta de och vet att de inte är dennes fel över huvudtaget...
"chefen ville höja dig också men då skulle hon ju inte kunna lyfta de andra lika mycket"
Och visst jag unnar verkligen dom de! de gör jag med hela mitt hjärta, men jag har jobbat längre än de flesta och har aldrig blivit lönelyft....
fick 1500 kr i tillägg som lades på min lön men de fick jag för att jag va snäll och arbetade dag och natt och roterade, ställde upp och va snäll som jag har ett ryckte om att alltid göra...
"ditt lyft kommer nästa år"
 ja för nästa år ska politikerna tydligen se till att lyfta alla sjuksköterskers lön nästa år så vi får någorlunda som andra som studerat på högskolan i 3 år...
Och då ska Sara också få lönelyft!
Är så upprörd...!
Just nu tror jag, (av de jag hört) att jag är en av de som fick lägst löneförhöjning!
Tycker väldigt mycket om mina arbetskamrater men detta beskedet gör det inte speciellt svårt att söka sig till något annat! Och ska sjuksköterskelönen höjas i allmänhet så kommer min lön väl höjas vart jag än jobbar!

RSS 2.0