kan inte bli värre...

Ja den här helgen kan ju inte ha börjar sämre.....
Hade planerat den med glädje.... 
Igår slutade Shkurte hos oss på jobbet... hon började med att vara min student så känns väldigt tråkigt att hon har slutat nu... men I Oktober hoppas jag att jag får komma och hälsa på henne i hennes fotbollsfrulya!
Efter jobbet skulle jag bara springa in på sportlife för att skaffa ett gymkort, lite snabbt och lätt... 
Gick ju inte riktigt så.. 4 stycken likasinnade framför mig... 10 min var på de första 3....
- åhh va skönt, bara en framför...
men om jag säger att min Olycka började på allvar redan då s¨skojar jag inte...
Vilken brud eller ska jag säga student... Så himla omständigt... för de första så skulle hon betala hela årets kostnad på en och samma gång... efter de så ville hon att kortet skulle börja fungera på måndag.. 2 DAGAR SENARE!! .... efter de så ville hon inte betala startavgifetn på ca 100 kr, hon kunde alltså betala 2700 kr den dagen men ABSOLUT INTE 2800!!! 
Stackars killen bakom disken....
och när jag kommer fram så säger jag med utdragna ord för att skrämmas lite..
- ochh nuu skka duu fåå hjälppa mig!!!!
Och log mitt största leende eftersom tjejen framför mig satt i fotöljen bredvid..
men ja oturen förföljde mig..... de ska tydligen göra om de där fördelen med att träna i hela sverige, nu ska man betala 125 spänn genom mobilen och så kan man träna MAX 20 ggr på andra orter...
för det första kan jag inte betala genom telefonen så jag började asgarva, för det andra så kommer jag troligtvis träna mer eller ja förhoppningsvis träna mer än 20 ggr i Kungsbacka...
så sa att jag skulle gå in och prata med de i Kungsbacka i morgon....
Satte mig i bilen och körde mot Tjörn för att hälsa på mamma som fyller år i morgon!
och när jag kommer till Stenungsund och står i Tjörnkön så börjar en lampa blinka.. fan va gör jag nu!!!!
OJ 120 grader varmt...
Ringde Niclas som inte svarade, ringde Rolf och mamma som sa att jag skulle ringa Magnus... och han sa!
STANNA BILEN!
så åkte in på staoil som som tur va låg precis bredvid och öppnade motorhuven och ringde Magnus igen...
-Ställ bilen och låt den kyla av!
Skulle flytta bilen till parkeringsplatsen och då startar hon inte.....
magnus tycket jag skulle fråga någon man om han kan hjälpa dig att putta bort bilen.. men ja de som var och kom just då va män i kostym, kvinnor och a-traktors pojkar...
Ringde mamma och inte visste om de kunde komma... så satte mig i bilen och där kom första tårarna...
Men ja Självklart kom mamma och rolf och räddade lilla mig!
Åkte till Tjörn och åt och myste upp i soffan till Postkod  (fan som jag missade idag) 
Lilla Rut hade svalnat lite och körde fint ut till Tjörn....
Jag kan säga att jag somnade i soffan innan mamma den kvällen (utan en enda droppe vin) 
vaknade av att mamma sa till Rofl
- se hur hon ligger, så kan hon ju inte sova hela natten..
Och jag tackar gudarna för att hon väckte mig för min höger arm är till viss del domnad och värker idag!
Åt frukost och åkte ner till Märta och Maria (en loppis affär) där fortsatte oturen, "min lilla stad" porslins grejerna försvann framför ögonen på mig... men hittade faktiskt lite andra saker, böcker, plåtbrukar med lock och till sist, Alingsås keramik.. (min otur är kvar för hittar inte mitt minnes kort eller min mobilsladd till datorn så kan inte ta kort men så här såg de ut...
(tagen bild)
3 st i denna serien! Betalade typ inget, eller ja de gjorde jag ju inte eftersom min mamma va snäll att betala dom!
Åkte iväg och gav Anna lite presenter eftersom hon fyllde år igår och sen åkte vi och fika för att sen åka till Tjörn för att packa ihop för vintern!
hade kommit överrens om att jag skulle ta tåget hem så att de skulle köra min bil till Grästorp för lite lagning, ja trotts allt va de ju bara ett liiittett fel!
Så på eftermiddagen satte jag mig på tåget mot Kungsbacka... Kom inte långt förän mamma ringde!
- nu har hon stannat igen! koom inte ens Ucklumsvägen!
 Kännde bara hur ännu mer tårar ville komma ut ur mig!
Ringde upp Niclas.... 
" men vi löser de, pappa ska besikta min polo så då kan vi använda den, om de blir för dyrt så struntar vi i de och köper en ny bil istället... förresten har mamma fått tag i dig, hon pratade om att hon kanske inte behövde sin bil så du kunde ta den.." 
-Nej nej jag tar din resväska och åker....
Missade Kungsbacka penden med 1 min.... Till sist kom jag hem... Efter alldeles för lång tid som ICKE kollektiåkare,,,,
Och hur i helsike ska jag ta mig till Sahlgrenska utan bil.... Byte på nån gata som jag inte har en jävla aning om vart den ligger...
Kom hem och la mig i badkaret med en kall blöt handuk över ögonen och lite relaxing/klassisk musik i mina öron.. för ett tag där mådde jag väldigt bra, efter ett annat tag fick jag panik  och va tvungen att stiga upp...
Kollade i frysen, inte något ätbart, för ja jag anser inte att Niclas egen fångande fisk är ätbar, iaf inte än på typ 5 timmar... Onlinepizza.... nähä.. ingen som kör ut hit, ICA har stängt och ja trekanten stänger om 10 min.... 
NÄÄÄÄÄÄÄÄÄ fy fan vilken jävla helg...
Hittade en äcklig korv och lite potatisgratäng... OÄTLIGT! och skojar inte, de va inte bara för att jag är på dåligt humör de va verkligen oätligt! 
Bra kosthållning Sara, skit bra!
men vilken jävla tur att de inte va förra året för då hade jag hoppat i havet.....
Och..
Imorgon lär jag väl bryta benet eller något annat trevligt när jag måste cykla omkull när jag måste till Kungsbacka för att köpa mobilladdare, eftersom datasladden är glömd i trollhättan och Niclas snodde med min andra...
Japp liver är underbart!
 
 

RSS 2.0